Søgemaskineoptimering | SEO

Søgemaskineoptimering | SEO

Søgemaskineoptimering | SEO går ud på at finde de ord folk søger efter.

Søgeordsoptimering I SEO handler om at få styr egne søgeord på eget website først. Derefter er det muligt at booste på forskellige måde. Men man kommer længst ved at have den "organiske" del og fundamentet på plads først.

Søgemaskineoptimering (på engelsk: Search Engine Optimization, forkortes SEO) er en metode eller et værktøj, hvormed man kan fremme en websides placering i diverse søgemaskiner. SEO er optimering af teknik, indhold og links fra andre hjemmesider for at få din hjemmeside til at ligge bedre i søgeresultaterne i diverse søgemaskineresultater. SEO indeholder flere forskellige former søgninger; nyheder, billeder, videoer og geografi.

Metoden er dynamisk, hvilket vil sige, at en given placering i et søgeresultat aldrig er sikker. SEO er derfor et kontinuerligt arbejde, hvor man arbejder med, hvordan søgemaskinerne virker og hvilke kriterier, de har for at vise søgeresultater. Viden om hvad folk søger på, hvilke ord de bruger, når de søger og hvad, der får folk til at gå ind på hjemmesider, er værdifuld i SEO-sammenhænge.

SEO er en del af SEM, som står for Search Engine Marketing, der beskæftiger sig med generel markedsføring af virksomheder på nettet gennem bl.a. annoncering og optimering.